Wycieczki z historią to rowerowe podróże w malownicze okolice, okraszone nutką opowieści z dawnych lat. Pod wodzą nieustraszonego Arkadiusza Łukasiaka wybierzemy się w głąb historii naszego powiatu. Nierzadko odwiedzimy okoliczne muzea, zapoznamy się z historią naszej okolicy, zwiedzimy zabytkowe miejsca, a w ciepłe dni odpoczniemy w cieniu nad rzeką. Wycieczka z historią to sposób na poznanie naszych okolic w większym gronie.
Przejazdy odbywają się co dwa tygodnie w soboty bądź niedziele. Wspólnie przejeżdżamy od 40 do 100 kilometrów, na które poświęcamy kilka godzin. Nierzadko zdarza się przejechać boczną, mniej uczęszczaną ścieżką, dlatego też warto zabrać rower z szerszymi oponami. Na wycieczkach tempo oscyluje około 20 km/h (warto sprawdzić wcześniej, czy jesteś w stanie przejechać około 40 km takim tempem), dzięki czemu osoby preferujące spokojną jazdę, znajdą coś dla siebie. Spotykamy się o godzinie 10.00 tuż przy wyjściu z przejścia podziemnego na mińskiej stacji (naprzeciw Szkoły Podstawowej nr 6).
Pamiętaj o obowiązkowym kasku!
Zapoznaj się z zasadami panującymi na naszym przejeździe.
Informacje ogólne
- Przejazd rowerowy zwany dalej Wycieczką z historią ma charakter nieformalny oraz otwarty.
- Uczestnicy biorą udział w Wycieczce z historią na własną odpowiedzialność i zobowiązani są do zachowywania się w sposób niezagrażający innym uczestnikom przejazdu.
- Udział w przejeździe jest bezpłatny i mogą w nim wziąć udział wszystkie osoby poruszające się na sprawnych rowerach.
- Podczas przejazdu obowiązuje kask sztywny.
- Liczba osób mogących wziąć udział w Wycieczce z historią jest nieograniczona.
- Nie ma ograniczeń ze względu na wiek, jednak osoby do 15 roku życia muszą być pod opieką osoby pełnoletniej. W przypadku osób małoletnich, warto sprawdzić wcześniej, czy uczestnik poradzi sobie z proponowaną długością trasy.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania przepisów ruchu drogowego.
- Miejscem startowym i końcowym jest wyjście z tunelu PKP Mińsk Mazowiecki od ul. Sosnkowskiego w Mińsku Mazowieckim.
- Przejazd jest organizowany bez względu na pogodę, jednak może zostać odwołany lub skrócony w przypadku: skrajnie trudnych warunków pogodowych zagrażających zdrowiu uczestników, problemów z przejazdem znacznej części grupy, świąt oraz uroczystości narodowych.
- Wszelkie zmiany, odwołanie przejazdu zostaną umieszczone na fanpage MGR pod tym adresem (dostęp publiczny, nie wymaga rejestracji).
- Przebieg trasy jest przygotowywany wcześniej przez lidera grupy, który każdorazowo przedstawia cel wycieczki.
- Zanim przyjedziesz na przejażdżkę, sprawdź stan techniczny swojego roweru: napompuj koła, sprawdź działanie hamulców i przerzutek.
- Zaopatrz się również w prowiant i napoje, ponieważ nie zawsze będzie możliwość zaopatrzenia się w nie na trasie.
- Podczas przejazdów robimy przerwy, a ich ilość oraz długość dostosowana jest do potrzeb uczestników wycieczki.
- Startujemy i wracamy razem; wszelkie problemy oraz chęć odłączenia się od grupy zgłaszamy do lidera.
- Weź ze sobą podstawowe narzędzia do naprawy roweru (dętkę, pompkę itp.), szczególnie jeśli posiadasz nietypowy rower/ części.
- Wszyscy uczestnicy biorący udział w Wycieczce z historią wyrażają zgodę na publikację ich wizerunków w relacjach z przebiegu przejazdu, zamieszczonych w mediach oraz w materiałach promocyjnych organizatora.
Zasady jazdy
- Informujemy innych uczestników przejazdu o niebezpieczeństwach np. zbliżający się samochód, znaczące ubytki w jezdni, piesi.
- Nie przyspieszamy oraz nie hamujemy gwałtownie, nie wykonujemy gwałtownych manewrów, które mogłyby spowodować kolizję.
- Utrzymujemy szyk dwójkowy tak, aby dać możliwość wyminięcia i wyprzedzenia grupy przez pozostałe pojazdy, zabroniona jest jazda w trójkach.
- W przypadku ilości uczestników powyżej 15 osób, zgodnie z przepisami ruchu drogowego wszyscy dzieleni są na mniejsze grupy.
- Każda grupa jedzie w odstępie co najmniej 200 m; w przypadku zbliżania się grup, należy ponownie zadbać o ich odpowiednią, bezpieczną odległość.
- Pamiętaj, osoba zamykająca grupę, nie ma obowiązku informowania nieprzepisowo jadących rowerzystów o nadjeżdżającym przepisowo aucie. Za wszelkie powstałe przez to wypadki odpowiedzialność bierze rowerzysta.